Bruggen die open moeten kunnen zijn altijd lastig voor wegenbouwers. Dat geldt ook voor de bruggen over de Krammersluizen op de Philipsdam. Steel Constructions leverde hele stepbarriers met een haak-nok systeem.

In opdracht van Rijkswaterstaat werkt Ballast-Nedam aan de herontwikkeling van bruggen (N257) over de Krammersluizen. De Krammersluizen maken deel uit van de Deltawerken en de huidige bruggen zijn dus al enige tijd oud.

Al in 2013 wees Verladersorganisatie EVO erop dat bij economische groei de Krammersluizen een knelpunt zouden gaan vormen voor de binnenvaart. Daarom worden de sluizen nu aangepakt en het wegdek tegelijk vernieuwd.

Maatwerk
Steel Constructions leverde maatwerk door halve stepbarriers te maken met een zogenaamd haak-nok systeem. Dit systeem maakt het mogelijk om de bruggen te openen, zonder daarbij de stepbarrier te beschadigen.

Bekijk de foto’s:

Ook op zoek naar een slimme oplossing voor uw verkeersproject? Contact opnemen